Jak se dostat do webové pasti

Dnes mi volal bývalý klient, kterému jsme dělali před 10ti lety ve spolupráci s jinou agenturou webové stránky s e-shopem. Stěžoval si, že mu přestal fungovat administrační systém. Firma, pro kterou jsem navrhoval design toho webu, ukončila po 5ti letech činnost a jeho správu předala jiné agentuře. Ta za každou drobnou úpravu systému účtovala  1200 Kč/h. Když chtěl klient úpravy rozsáhlejšího charakteru – změny v načítání XML a řazení produktů, agentura mu řekla, že se v tom systému nevyzná a nabídla mu nové stránky na jejich platformě.

Když chtěl klient úpravy rozsáhlejšího charakteru, agentura mu nabídla nové stránky na jejich vlastním systému.

Kdyby s tím souhlasil, navezl by se do stejného problému  jako prve. Samozřejmě že většina firem jen tak svou činnost neukončí, ale může se stát spousta jiných věcí:

  • Systém vám přestane vyhovovat
  • Zjistíte že úpravy webu jsou předražené
  • Webový systém má pomalé updaty (je zastaralý)
  • Jednoduše budete chtít změnit agenturu

Navrhl jsem tedy klientovi předělání webu do systému WordPress s eshopovým řešením WooCommerce. Je to tzv. open source, umí s ním pracovat miliony lidí a neustále se vyvíjí podle nejnovějších trendů a požadavků. O jeho výhodách a flexibilitě jsme už psali tady.

Když to shrnu: stránky na WordPressu jsou ideální webovou platformou pro požadavky normální firmy. Pokud zrovna nepotřebujete nějaké speciální řešení (např. nejste-li banka nebo něco podobného) WordPress je pro vás ideální volba. Takže pokud si necháte udělat web u nás a a časem s námi nebudete z jakýchkoliv důvodů spokojeni, můžete odejít ke spoustě jiných webařů, kteří se zabývají WordPressem.

 

 

Využití umělé inteligence při tvorbě webů

Zadal jsem jsem Ai chatbotovi ChatGPT aby nám vysvětlil, jak může být nápomocen při vytváření webů. Jak sami uvidíte, text není úplně srozumitelný (např. "zděšeni"): Rád bych se podělil o svou...

Jak psát texty, abyste oslovili, koho potřebujete

Říká se tomu Tone of voice nebo tonalita. Jednoduše to znamená, jakým jazykem budete ke čtenářům mluvit. Chcete působit seriózně, cool nebo prémiově? Jaké výrazy chcete používat? To všechno se...

Jak psát srozumitelné texty nejen na web 3

Vršení záporů Dalším stylistickým zlozvykem, který ztěžuje srozumitelnost textu, je vršení záporů s předponou „ne“. Pokud je to možné, a většinou to možné je, měly by se v textu vyskytovat jen...

Jak psát srozumitelné texty nejen na web 2

Pasiva a nevyjádřené podměty Dalším stylistickým morem v češtině jsou v češtině a nevyjádřené podměty. Mají je rádi úředníci, policisté a politici, protože zamlžují odpovědnost za popisovaný děj či...

Jak vytvořit úspěšný web pomocí UX

UX - User eXperience (uživatelský prožitek) je všechno, co uživatel uvidí na vaší stránce a čím musí projít, aby se na ni dostal. Kromě struktury a obsahu je proto také důležité, jestli dobře...

Jak psát srozumitelné texty nejen na web 1

Dlouho jsem pracoval v novinách a upravoval texty po začínajících i zkušených novinářích. Dokonce jsem pro ně svého času napsal manuál, z kterého vychází následující série textů. Můžete si v nich...

4 důvody, proč jsme vsadili na WordPress

1) Vše je aktuální Samozřejmě, že si můžete nechat naprogramovat stránky úplně od nuly nebo na systému, který si vyvinula agentura sama. V tu chvíli se ale stáváte jejím rukojmím. Nikdo jiný se...